Samochód spalinowy w skali 1:8 Nitrage 5.2 – 4×4 Racing Truggy.

Klient zakupił model na allegro, wg opisu w zasadzie podregulować i jeździć. Dla klienta jest to pierwszy model, w.g. mnie jako pierwszy model trochę za trudny.

Zacznę od aparatury która dostarczona była razem z modelem hmmm. aparatura 40 Mhz kwarce powkładane 27 Mhz i jak to miało działać??? Silnik nie używany co najmniej rok, łożyska jak i wał, zabierak i karter silnika przyrdzewiałe i pokryte osadem, Ktoś już próbował dostać się do silnika, w jednej z śrub pozostał urwany kawałek imbusa uniemożliwiający odkręcenie głowicy. Następnie Rotostarter obudowa pęknięta uniemożliwiająca rozruch za pomocą rozrusznika elektrycznego. Serwomechanizmy sprawne lecz mogły by być mocniejsze przynajmniej na skręcie. Brak oleju w amorkach. W czasie prób uruchomienia silnika rozleciało się sprzęgło. I oto model, w zasadzie podregulować i jeździć.

Po konsultacji z klientem decyzja; naprawiamy.

Nowa aparatura, Nowe łożyska, gł nietypowy rozmiar a więc drogie, szarpaczka oraz łożysko jednokierunkowe w jednym ze sklepów zestaw cena kosmos udało się dobrać za 1/3 ceny, klocki sprzęgła oryginał w Polsce brak, jakieś dziwne te klocki, dostosowane klocki standard, uzupełnienie oleju w amorkach, nowy żarnik. Model złożony, uruchomiony oraz wykonana jazda testowa.

Tamiya Nitrage 5,2