Model SAVAGE X 4.6 totalnie zaniedbany kupiony przez klienta za tzw. psie pieniądze. Po sprawdzeniu modelu przekazałem informację iż naprawa sporo będzie kosztowała, zaproponowałem zakup nowego modelu. Klient jednak po kilku dniach przemyślał i zdecydował; NAPRAWIAM.
W MODELU DO WYMIANY:
Tłok cylinder, łożysko śr, łożysko przód, tylna ściana silnika,kosz sprzęgłowy, sprzęgło ze sprężynkami , łożyska kosza. model otrzymał też nowy akumulator.
W łożu silnika była zerwana śruba, a sam silnik poluzowany, prawdopodobnie to było przyczyną tak mocnego uszkodzenia kosza, sprzęgła i łożysk kosza sprzęgłowego. Kompresja słabiutka tłok przechodzi na zewnątrz cylindra co widać na foto.
Łożysko silnika śr. brak 1 kulki, nie ryzykując rozpadnięcia się łożyska podczas pracy do wymiany, po wyciągnięciu koronka trzymająca kulki wypadła. Wymiar łożyska nietypowy, rozrzut cen za takie łożysko od 120 zł do 230 zł oferowane w sklepach i w dodatku na spec zamówienie.
Silnik został wyczyszczony złożony i zamontowany w modelu,następnie uruchomiony i wstępnie dotarty ustawiony do dalszego docierania już podczas spokojnej jazdy przez klienta.
Zalecenia dla klienta:
Pierwsze jazdy wykonywać na placu bez krawężników, korzeni, wystających kamieni.
Wyjeździć jeszcze dwa do trzech zbiorników paliwa spokojnie, od czasu do czasu dodając więcej gazu.
po docieraniu doregulować silnik do normalne jazdy.
przed każdym wyjściem na tor naładować akumulator w modelu oraz żarnik, spr stan baterii w nadajniku.
silnik uruchomiony na paliwie 20% nitro